Työpaikkailmoitus on keskeinen osa rekrytointiprosessia ja vaikuttaa yhtä lailla työnantajamielikuvaan kuin mikä tahansa muukin yritystoiminta. Rekrytoijana korostan, että hyvin laadittu hakuilmoitus herättää parhaiden hakijoiden kiinnostuksen ja kannustaa heitä hakemaan tehtävää. Erikoisosaajien rekrytointi ja päällikkötason rekrytointi vaativat erityistä huomiota ilmoituksen sisältöön. Älä siis epäröi kirjoittaa uniikkia, mutta samalla totuudenmukaista hakuilmoitusta. Työpaikkailmoituksesi on markkinointia aivan kuten muukin mainonta.
Hakuilmoitusta laatiessasi, harkitse näitä keskeisiä seikkoja:
• mieti, mitä potentiaaliset hakijat, kuten erikoisosaajat tai johdon rekrytointiin liittyvät hakijat, haluavat tietää tehtävästä
• tunnista heille tärkeät näkökohdat
• käytä kieltä, joka resonoi heidän kanssaan
• kuinka voit herättää heidän kiinnostuksensa ilmoituksessa
• ole rehellinen siitä, millaista työ oikeasti on, erityisesti kun kyseessä on rakennusalan rekrytointi tai päällikkötason rekrytointi
• kuvaile selkeästi tarvittavat vastuut ja osaaminen työsuhteen alussa
• kerro, millaiseen työympäristöön hakija on tulossa
• korosta tarjolla olevia todellisia työsuhde-etuja
• selitä, miten palkka muodostuu tai ilmoita palkkahaarukka
• kerro, missä ja miten kiinnostuneet hakijat voivat saada lisätietoja ja minne he voivat lähettää hakemuksensa ja milloin
• ole valmis muokkaamaan hakuilmoitusta sen julkaisun jälkeen tarvittaessa.
Hyödynnä some ja hakukanavat rekrytoinnissa.
Työpaikkailmoitus on osa rekrytointia ja markkinointia. Rekrytointikonsultti voi tarjota lisävinkkejä parhaiden kanavien valintaan. Kun työpaikkailmoituksesi on käyty läpi, mahdollisesti hienosäädetty ja hyväksytty, julkaise työpaikka haluamissasi kanavissa ja älä unohda hyödyntää sosiaalista mediaa. Rekrytoijan vinkit tai somettajan blogi voivat tarjota lisäneuvoja tässä. Työnhakijat, jotka aktiivisesti etsivät työpaikkaa, ovat työpaikkasivustoilla, mutta sosiaalisessa mediassa piileksii monia potentiaalisia hakijoita, jotka eivät välttämättä ole aktiivisesti työnhakutilassa, mutta voisivat kiinnostua tehtävästä, jos hakuilmoitus puhuttelee heitä.
Hakuilmoituksen markkinointi somessa - epäsuorat hyödyt työnantajalle ja työnhakijalle
Sosiaalisen median alustoilta löytyy myös mahdollisuuksia maksulliseen mainontaan. Muista, että sosiaalisen median markkinoinnilla voi olla myös epäsuora hyöty, kuten työnantajamielikuvan kehittäminen, mikä voi houkutella arvokkaita hakijoita tai asiakkaita tulevaisuudessa. Välillinen hyöty toimii myös työnhakijoiden osalta näkyvyytenä ja ehkä mieleen jäämisenä potentiaaliselle työnantajalle. Uraohjaus ja työelämän trendit ovat myös tärkeitä huomioitavia seikkoja rekrytoinnissa.
Nyt on aika laatia houkutteleva työpaikkailmoitus, jos suunnittelet rekrytointia avoimen haun kautta. Jos tarvitset apua hakuilmoituksen laatimisessa tai rekrytointiprosessin ulkoistuksessa, ota rohkeasti yhteyttä!
Tavoitat minut numerosta 044 507 5523 tai verkkosivujeni ota yhteyttä sivun kautta, linkki https://www.calmen.fi/ota-yhteytta sekä WhatsAppin kautta tai sähköpostitse.
.
Comentários